שקיפות מחירים

חוק שקיפות המחירים, הידוע גם כחוק המזון, מחייב את רשתות הסופרמרקטים למיניהן לפרסם את מחירי המוצרים באתר האינטרנט, ולעדכנם במידה וחל שינוי בכל הסניפים תוך שעה. האחריות מוטלת על רשתות שיווק עם מחזור מכירות שנתי שגבוה מ-250 מיליון שקל. היוזמה מאחורי החוק גורסת כי המחירים אמורים להיות מפורסמים באופן גלוי וחופשי. שרפשטיין פתרונות קמעונאיים דואגת שגם העסק שלכם יקפיד על החוק בקלות וביעילות המרבית.

 

שקיפות מחירים – מהות החוק

חוק שקיפות המחירים שם את הלקוחות לנגד עיניו, ולמעשה מבקש ליצור סביבה נוחה יותר עבורם לרכישת מזון. אמנם ישנן רשתות שיווק בשוק הישראלי שכושלות בהקפדה שלהן על החוק, אך מרביתן אכן משקיעות את המאמצים הדרושים על מנת שיתפסו גם כיותר אטרקטיביות עבור הציבור.

  • תחרות. אם רשת א' מפרסמת מבצע אטרקטיבי, רשתות ב' וג' יצאו גם הן עם מבצעים משלהן. התוצאה הישירה של מצב שכזה תהיה שיעמוד בפני הציבור מבחר גדול יותר של חנויות או רשתות.
  • הגינות. לקוחות יגיעו לסניפים בידיעה מהם המחירים אותן קבעה הרשת באותו היום או החודש. איש לא יגיע למקום ויחווה חוויה שלילית בעקבות הפתעות לא נעימות.
  • אלטרנטיבות. הלקוח בוחר היכן לקנות לפי טווח המחירים שנוח לו. ישנם לקוחות המעדיפים לקנות מוצרי יקרים יותר, בעוד אחרים אינם מעוניינים לצאת מתקציב מסוים בשל סיבות הייחודיות לאורח החיים שלהם.

 

שקיפות מחירים

 

שוק הוגן

חוק המזון הציב לעצמו מטרות דוגמת תחרות והורדת המחירים, ואלה מתרכזות למטרה אחת גדולה שהיא יצירתו של שוק הוגן עבור הציבור המשלם. לקוחות המגיעים לסניף כזה או אחר ברשת לא יהיו מופתעים אם הגיעו למיקום שונה מבדרך כלל. כמו כן, רשתות המזון יהיו מחויבות לכללים מסוימים של הגינות בהתנהלותן מול הלקוחות.

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
קידום ובניית אתרים קידום ובניית אתרים